1

Konu: ZEKA GELİŞTİREN BESİNLER

Doğru besinler doğru zamanda tüketildiği takdirde zeka ve konsantrasyon gelişiminde önemli katkılar sağlar. Zeka geliştiren besinler algı yeteneğimizi, hızlı düşünme-hızlı karar verme becerilerimizi, hafıza ve dikkatimizi güçlendirir o yüzden aşağıya yazacağım besinleri tüketirsek zekanız daha dinç olur. İlk önce bebeklere iyi gelen besinlere besinlere geçelim:

BEBEKLERDE ZEKAYI GELİŞTİREN BESİNLER
Yumurta
Yoğurt
Devam maması-sütü
meyve-sebze püreleri
Tahıl ve pirinç bulunan süzme çorbalar
Bal
Pekmez
Reçel

Şimdi ise çocuklara geçelim:

ÇOCUKLARDA ZEKAYI GELİŞTİREN BESİNLER
Sebze
Meyve
Temiz et(hayvanın büyüme sürecinde antibiyotik, kimyasallar vb. verilmemiş olmasına dikkat edilmeli)

Birçok kişinin yaşadığı sorun olan dikkat eksikliğine de iyi gelen besinlerde var. Bu seferde dikkat eksikliğine iyi gelen besinlerden bahsedelim:

DİKKAT EKSİKLİĞİNE İYİ GELEN BESİNLER
Yağlı balık cinslerinde (somon, sardalya , dil balığı, pisi balığı vb.)
Sebze ve meyveler

Güçlü bir hafıza, zeka gelişimi ve beyni zinde tutmak için bazı besinlerin diğerlerine göre önemi çok daha fazladır. Beynin güçlü ve canlı kalmasını sağlayan, zihinsel gelişime katkı sağlayan (zeka geliştiren), zihni açan, gün boyu enerjik tutan beyni geliştiren yiyecekleri şöyle sıralıyoruz:

1
Yumurta
Hafıza için gerekli vitaminleri( A,D, B12, B grubu) içerir. Beynin sinyal alıp sinyal göndermesi için gerekli olan tirozin’i barındırır. Vücudun zinde ve uyanık kalması için gerekli enerjiyi sağlar.

2
Kırmızı Lahana
Uzun süreli hafızayı arttırmak, beyin hasarlarını azaltmak ve ileride görülecek Alzheimer hastalığı riskinin önlenmesi için gerekli polifenol’ü barındırır.

3
Brokoli
İçinde bulunan K vitamini sayesinde beyin gücünü arttırır ve bilişsel fonksiyonların gelişimini sağlar. Brokolide yüksek oranda bulunan folik asit gerginlik stres, asabi davranışlar ve ilgisizlik gibi sorunların ortadan kaldırılmasına yardımcı olur.

4
Ispanak
Ispanak, vitamin yönünden oldukça zengindir. İçerisinde A, C, E, K vitaminleri bulunur. Sindirim sistemini rahatlatması ve göz sağlığını koruması, öne çıkan faydalarından sadece bazılarıdır. Flavonoidler açısından da zengin olan ıspanak, mide ve cilt kanserine sebep olabilecek hücrelerle savaşarak bünyemizi kanser hastalıklarına karşı korur.

5
Yağlı Balıklar
Omega 3 yağ asidi içerir. Omega 3 hafızayı güçlendirerek olası hafıza kayıplarının önüne geçmeye yardımcı olur. Yine yağlı balıklarda bulunan B12 vitamini, kan hücrelerinin üretiminde destekleyici rol oynar.

6
Süt ve Süt Ürünleri
Bilgi depolamak ve bilgi göndermek için beyin zarının esnekliğini sağlar. Beyin gelişimi ve sağlığı için yağın önemi oldukça fazladır. Tam yağlı; süt, peynir, yoğurt vb. besinlerin içindeki protein oranı daha yüksektir.

7
Bitter Çikolata
Yüksek kakao içeren 30- 40 gram bitter çikolata güçlü antioksidan içerir. Doğal uyarıcılar sayesinde konsantrasyon ve odaklanmayı arttırır. Endorfin seviyesini arttırarak beyin reseptörlerini harekete geçirir.

8
Tam Tahıllar
Esmer ekmek, kepekli pirinç, yulaf, buğday, darı vb. tahıl ve tahıl ürünleri B6, B12 ve folik asit içerirler. Hafızayı güçlü tutar, korur, konsantrasyon ve beyine düzenli kan akışı sağlar.

9
Kuruyemişler
Vitamin, mineral, protein kaynağı olana kuruyemişler ruh halimizi mutlu tutar. Kognitif fonksiyonları artırır, hafif depresyon durumlarında da rahatlamaya yardımcı olur.

10
Su
Susuz kalan beyin kortizol denilen bir hormon salgılar, bu hormonun fazla salgılanması hafıza gücünün azalmasına neden olur. Kortizol salgılanması adrenalin hormonun da artışını tetikler bunun sonucu olarak beyin fonksiyonlarında bozulmalar olur ve hafıza olumsuz yönde etkilenir.

11
Zerdeçal
İçinde bulunana kurkumin pigmenti sayesinde beyin gelişimine yardımcı olur. Kurkuminin bir diğer faydası ise alzheimerın plak oluşumunun önüne geçiyor.

12
Çilek
Araştırmalar sonucu içerisinde bulunan fisetin adı verilen bir flavonol bileşiği sayesinde ilerleyici hafıza ve öğrenme kayıplarını engellediği ortaya çıkmıştır.

Zekanızı bu besinlerle geliştirebilir ve dinç tutabilirsiniz.